En knubbig rosthög
Jag åkte ner till Bjuv en helg i november. Jag var ju tvungen att se vad jag köpt. Tog mig en testtur ut till Norra Vram och tillbaks. Lite nervöst var det, hade ju inte kört hoj på 10 år. Oj vad det gick, men inte riktigt så fort som jag ville. Mätaren visade drygt 60 när jag maxade (har hört nyligen att mätarna ofta kan visa lite lågt).

Jag spenderade eftermiddagen med att skruva isär den i molekyler. I börjag var jag noga och la i påsar och märkte allt, men det slutade jag snabbt med. Jag ville ju bara ha isär den. Mycket rost och rätt bucklig i plåten.
jag tog med mig motorn och lite andra delar upp till Stockholm. Chassit lämnade jag i Bjuv, farsan åkte med de delarna till en blästrare i Påarp som tog bort all lack och la på en 2K-rostskyddslack.

Jag spenderade eftermiddagen med att skruva isär den i molekyler. I börjag var jag noga och la i påsar och märkte allt, men det slutade jag snabbt med. Jag ville ju bara ha isär den. Mycket rost och rätt bucklig i plåten.
jag tog med mig motorn och lite andra delar upp till Stockholm. Chassit lämnade jag i Bjuv, farsan åkte med de delarna till en blästrare i Påarp som tog bort all lack och la på en 2K-rostskyddslack.
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home